the final countdown - Reisverslag uit Ekeren, België van Jarno Michielssen - WaarBenJij.nu the final countdown - Reisverslag uit Ekeren, België van Jarno Michielssen - WaarBenJij.nu

the final countdown

Door: Jarno

Blijf op de hoogte en volg Jarno

31 Juli 2008 | België, Ekeren

Hei beste blogbezoeker,

Welkom op mijn blog

Ik zal, voor de mensen die de voorbije weken op de Noordpool hebben gezeten, nog even van het begin beginnen.
Overmorgen om 4.45u word ik in Zaventem verwacht, waar mijn vliegtuig van Scandinavian Airlines om 7 uur vertrekt naar het (nog niet zo hoge) noorden, naar Kopenhagen. Nee niet panikeren, je hebt het niet fout begrepen; ik ga niet voor een jaar naar Denemarken. Gewoon een tussenlanding, om dan om 9.30uur verder te vliegen naar Oslo, waar ik dan om 10.40 aankom.
Daarna heb ik een oriëntatiekamp, waar we met iedereen van de hele wereld die met AFS naar Noorwegen gaat (allez ’t is te zeggen iedereen die naar Zuidoost-Noorwegen gaat), in de Folk High School verblijven, iets ten zuiden van Oslo. Er zijn mensen bij van Brazilië, Chili en Venezuela, Costa Rica, de USA, Frankrijk, Vlaanderen en Wallonië, tot Rusland, China, Japan, Thailand, en Nieuw-Zeeland en Australië; te veel om op te noemen dus.
Op zaterdag 8 augustus ontmoet ik dan eindelijk mijn gastgezin, en gaat het richting Brøttum, 15 kilometer ten zuiden van Lillehammer.
Lillehammer zal je misschien bekend in de oren klinken, daar zijn inderdaad Olympische Winterspelen geweest, en wel in 1994. Ook de autoliefhebbers zullen Lillehammer al wel eens op tv gezien hebben, want daar hebben de mannen van TopGear (een Brits autoprogramma, voor de niet-autoliefhebbers; echt wel de moeite om te zien) een Mini Cooper van boven op de skischans naar beneden laten rijden, met behulp van raketten.
Lillehammer is een belangrijk ski- en langlaufgebied in Noorwegen, en ook voetbal is er een belangrijke sport. Het is midden in de bergen gelegen, dus echt in de natuur.
Ik kom bij een koppel van 50 jaar terecht. Ze hebben geen kinderen. Mijn nieuwe moeder heet Eva Willix en is schilderes. Mijn vader heet Tore Helseth, en is professor ‘film en media’ aan de universiteit van Lillehammer. Ze hebben, ook nog een kat, Sara en een Berner sennenhond, Swami.

Mijn toekomstige school is de ‘Lillehammer Vidregående Skole’. ’t School begint er op 18 augustus, maar eindigt dan wel de derde week van juni. Die school bestaat al sinds 1849, er zijn ongeveer 500 leerlingen.

Nog even kort wat over Noorwegen:
Populatie: 4.650.000 inwoners
Oppervlakte: 323.800 km²
Kustlijn: 58.133 km (op Canada(202.000 km) na, de langste kustlijn ter wereld) -> fjorden en 50.000! eilandjes.

Nog iets eigenaardig: de politie in Noorwegen draagt geen wapens.

Voilà, nu ga ik slapen en dan vertrek ik morgen al (t is blijkbaar al 12 uur)

  • 31 Juli 2008 - 15:04

    Thomas:

    hey Jarno :D veel amusement in Noorwegen!! Khoop da ge een goeie school hebt en da ge daar veel nieuwe mensen leer kenne!

  • 31 Juli 2008 - 15:47

    Katrien:

    Jarno, goeie reis, veel plezier in Noorwegen en laat af en toe iets van je horen, hé! Onderhouden die blog!!!

  • 31 Juli 2008 - 16:55

    Anke Dingemans:

    DAg Jarno,

    Ik wens je veel mooie ervaringen toe in Noorwegen en ik ga zeker af en toe je blog opzoeken..

    groetjes

  • 31 Juli 2008 - 19:56

    Mama:

    Beste Jarno,
    Straks nog enkele uurtjes slapen, en dan kan je er letterlijk invliegen. De valies gelukkig ingepakt geraakt, toch wat moeite gehad om onder die 20 kg te blijven hé...
    Geniet er met volle teugen van en tot binnenkort, wanneer we de eerste belevenissen van je vernemen.
    Liefs xxx

  • 31 Juli 2008 - 20:50

    Nonkel Rik :

    Hello Jarno,

    Een goede keuze gemaakt met Noorwegen. Geniet van dit schitterende land en veel succes met de studie !!
    Vanwege Tante Tonie en Nonkel Rik

  • 01 Augustus 2008 - 01:36

    Valerie:

    Hej Jarno!!

    Ik hoop dat je een even leuke tijd beleeft als mij hier in de Filipijnen!

    Geniet van elke dag en elk moment..

    Groeties,
    x

  • 01 Augustus 2008 - 11:01

    Marianne De Caluwé:

    dag Jarno

    Veel plezier tijdens je verblijf in Noorwegen!

    Groeten!

    Marianne De Caluwé

  • 01 Augustus 2008 - 11:28

    Jorik:

    Hopelijk ben je goed aangekomen en valt de eerste indruk van noorwegen niet tegen.
    cheers

  • 01 Augustus 2008 - 15:56

    Lynn:

    Mag ik niet mee? =) Hehe

    Amuseer je ginder maat ;)
    Tof u nog ff id decathlon te hebben gezien!!

    Kus

  • 02 Augustus 2008 - 14:22

    Natasja:

    hej Jarno, goede reis en amuseer je ;0) En k'zal zeker af en toe eens kome piepe op je blog.x

  • 02 Augustus 2008 - 16:39

    Jozefien:

    heey jarno
    veel plezier eh
    hopelijk zijn de mensen heeeeel lief
    groetjes

  • 02 Augustus 2008 - 18:23

    Jelena:

    Hi Jarno,

    We waren heel blij met je mailtje van deze middag!!!
    Nu weten we dat je goed bent aangekomen.
    En het klinkt allemaal heel tof!!:D

    grtjs

  • 02 Augustus 2008 - 20:36

    Wim Moortgat:

    Amuseer je daar in Noorwegen. Plaats af en toe eens een mooie foto op je blog zodat we kunnen meegenieten van het mooie land.

    groeten,
    Wim

  • 02 Augustus 2008 - 20:41

    Wim Moortgat:

    Amuseer je daar in Noorwegen. Plaats af en toe eens een mooie foto op je blog zodat we kunnen meegenieten van het mooie land.

    groeten,
    Wim

  • 04 Augustus 2008 - 07:03

    Pieter :

    jow jarno ben nu juist terug van italië en mamie had me derect al heel het verhaal verteld. =) ge kent zeuh éh! maar kvind wel chick da gij da ffie zo doe. khoop da ge daar alles tot een goed einde brengt en dat het goed klikt met dat gastgezin! amuseer u éh man!

    gr pieter
    joep

  • 05 Augustus 2008 - 19:49

    Wouter:

    Grappig Jarno hoe je de verschillende landen opsomt. En ook Vlaanderen en Wallonië. Voor jou is het blijkbaar een definitieve zaak: België is gesplitst, geen weg terug.
    En wat die politie betreft, ben jij dus duidelijk in het voorbeeld met je zakmes!

    Ik voel me schuldig dat ik je niet ben komen uitwuiven in Zaventem, maar ik hoop dat een regelmatig bezoekje aan je blog een en ander kan goedmaken.

    Veel plezier ginder en zeker blijven schrijven, want anders stoppen wij met reageren hé.

    Groetjes van ons allen!

  • 07 Augustus 2008 - 21:02

    Eva (nichtjj!):

    Dag Jarno.,
    Hopenlijk is alles goed daar.
    We hebben vroeg afscheid moeten nemen.
    Nu zijn we in Londen bij Steven en Els (daarstraks aangekomen).
    Kunnen wij eigenlijk een mail sturen naar u emailadres? Het zal wel raar zijn zonder u.
    Veel plezier daar in Noorwegen!

    Bye!.. xx

  • 07 Augustus 2008 - 22:41

    Raf:

    Jo Jarno,
    Eerst en vooral trek veel mooie foto's in Noorwegen!:D Ik wou da ik mee kon gaan want ik denk wel da ge in Noorwegen fantastische landschapsfoto's kunt maken:D! Wij zitten nu in Londen bij Steven en Els voor onze laatste week in Engeland. Het was al zeer leuk en ik heb al veel foto's genomen :D. Alleen was het weer niet altijd even goed maar dat heb je nu eenmaal in Engeland. Het ga wel raar zijn zonder u in de Ardenne. Doe da goe in u nieuwe school en veel nieuwe mensen leren kennen. Ik hoop dat je het Noors snel onder de knie zult hebben. Veel plezier bij het gastgezin. En geniet van u jaar daar in Noorwegen! En laat maar veel van je weten.

    Groeten,
    Raf

  • 09 Augustus 2008 - 09:38

    Elien:

    Heey Jarno , khoop da ge u daar wa amuseerd :D..nog 10 dagen en school begint..:), btw ik hoop da het er schoon weer is!.
    Ik zal proberen zoveel mogelijk is langs te kome op u blog!!

    xxElien

  • 10 Augustus 2008 - 09:32

    Hilde Westelinck:

    Zoals jij een natuurliefhebber bent is noorwegen echt de perfecte keuze. Veel plezier Jarno en nuttige vakantietips magje ook altijd op je blog zetten b

  • 11 Augustus 2008 - 16:29

    Jacques:

    ik hoor dat je al goed bent toegekomen en zelfs paarden gaat leren in het gelid lopen.prima zo; veel plezier; we blijven je volgen dus vergeet niet te schrijven; ik had je op het straatfeest gesproken van foto's waar ze vogels met vliegtuigen vergelijken; schitterende foto's; als je me je noors adres geeft stuur ik ze op; hou je goed; buur jacques; ik hoop dat dit blogding werkt, het is mijn eerste keer dat ik zoiets zie of gebruik, inderdaad, ben van de noor'dpool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Ekeren

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2008

Vinter!!!

05 Oktober 2008

Høst - Herfst

01 September 2008

Norge er KOSELIG!!

28 Augustus 2008

skole på Lillehammer

16 Augustus 2008

Norge, første 2 ukene
Jarno

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 57062

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: